Vol 2, No 2 (2010)

Teacher motivation

Table of Contents

Editorial

Special Issue Editorial: Teacher motivation pdf
Florian H. Müller, Barbara Hanfstingl 5-8

Article Focus

Goal Orientations of Teacher Trainees: Longitudinal Analysis of Magnitude, Change and Relevance PDF
Michaela S. Fasching, Markus Dresel, Oliver Dickhäuser, Sebastian Nitsche 9-33
Teacher motivation for participating in school innovations – supporting factors pdf
Judith Schellenbach-Zell, Cornelia Gräsel 34-54
Are self-regulation and self-control mediators between psychological basic needs and intrinsic teacher motivation? PDF
Barbara Hanfstingl, Irina Andreitz, Florian H. Müller, Almut Thomas 55-71

Article General

Teacher roles and adoption of educational technology in the Chinese context PDF
Chang Zhu 72-86
Do parents’ explanations of their child’s verbal competence relate to their assessments of the child’s competence in the mother tongue? PDF
Hannu Räty 87-97
Steering groups as designers of school development processes PDF
Tobias Feldhoff, Stephan Gerhard Huber, Hans-Günter Rolff 98-124
Impact of test-based accountability pressure on student achievement: A literature review on crosscountry comparative studies PDF (Deutsch)
Uwe Maier 125-152
Multiple objectives in promoting reading: Results of a comparative intervention study at grade four PDF (Deutsch)
Caroline Villiger, Alois Niggli, Christian Wandeler, Rainer Watermann, Sabine Kutzelmann 153-194

Reviews

Blömeke, Sigrid, Kaiser, Gabriele & Lehmann, Rainer (Hrsg.). (2010). TEDS-M 2008. Professionelle Kompetenz und Lerngelegenheiten angehender Primarstufenlehrkräfte/Mathematiklehrkräfte für die Sekundarstufe I im internationalen Vergleich PDF (Deutsch)
Nadja Pfuhl 195-198
Tippelt, Rudolf & Schmidt, Bernhard (Hrsg.). (2010). Handbuch Bildungsforschung PDF (Deutsch)
Karl-Heinz Arnold, Sarah Brodhäcker 199-202
Hübner, Horst, Pfitzner, Michael & Seidel, Inga (Hrsg.). (2009). Selbstevaluation des schulsportlichen Unfallgeschehens. Modetrend oder nachhaltiges Instrument für einen sicheren und attraktiven Sportunterricht? PDF (Deutsch)
Kathrin Fussangel 203-206